روخوانی و واژگان

chapter-8
  • خاتمه

    در اين‌جا كتاب معرفت‌الروح خاتمه يافت. از اين كه خداوند تبارك و تعالي تـوفيق انجام تأليفـش به اين بندة عاصي، نورعلي الـهي، عنايت فرمـود، با دل و زبان حمد و شكرش به جـاي مي‌آورم، و نيز از خوانندگان محترم مستدعي است اگر سـهو يا اشتباه يا خطا يا نارسايي بيان مطالب در نگارش آن به نظرشان مي‌رسد قلم عفو بر آن بـكشنـد، زيرا بضاعت علمي اين حقير بيش از اين كفايت نمي‌دهد. ضمناً متذكر مي‌شود، آنچه در اين كتاب از شقوق مختلفة عالم ماوراء‌الطبيعه، اعم از مـعـاد و سير تكامل و غيره يـادآور گشتـه، اقتبـاس از نقل قول مقامات صلاحيت‌دار مي‌باشد نه عقيدة شخصي، زيرا همان‌طور كه در افتتاح كتاب اشاره

  • ۱۵۰
    معرفت‌الروح

    شد، كسي جز خدا بر اسرار آن واقف نيست، كما اين كه در آية 59 سورة 6 قرآن مجيد مي‌فرمايد: « وَ عِندَهُ مَفاتِحُ الغَيبِ لا يَعلَمُها الاّ هُو الايه »: « و نزد اوست (خدا) كليدهاي غيب كه نداند آن‌ها را جز او »، ايضاً در آية 65 سورة 27 مي‌فرمايد: «قُل لايَعلَمُ مَن فِى‌السَّمواتِ والارضِ الغَيبَ الاّ اللهُ و ما يَشعُروُنَ اَيّانَ يُبعَثُون »: « بگو نداند كسي، در آسمان‌ها و زمين غيب را جز خدا و ندانند كي برانگيخته شوند ».

    بنابراين، بديهي است هر اشكال و ايرادي هم از مطالب آن به نظر اهل دانش برسد، بر نويسنده خرده نخواهند گرفت. وَالسَّلامُ عَلى مَنِ اتَّبَعَ الهُدى (سورة 20، آية 47).

    به تاریخ ۱۳۴۷/۲/۱۱ خورشیدی اتمام پذیرفت.

    الاحقر نورعلي الهي